Θ.ΒοήθειαςΘ.Βοήθειας   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Εγγεγραμμένα μέληΕγγεγραμμένα μέλη   Ομάδες ΧρηστώνΟμάδες Χρηστών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΠροφίλΠροφίλ 
Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Γαλλική επανάσταση

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Toni
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Μάϊ 2005
Δημοσιεύσεις: 172

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 11, 2005 2:01 pm    Θέμα δημοσίευσης: Γαλλική επανάσταση Απάντηση με Συμπερίληψη

Συγνώμη για την έκταση του κειμένου αλλά θα μπορούσε να είναι και μεγαλύτερη.

Επανάσταση με γκιλοτίνα;

«Ο θάνατος του Δαντόν» Μπύχνερ (1835)

«Ιστορία δύο πόλεων» Ντίκενς (1859)

Δύο συγγραφείς, ο Γερμανός Γκέοργκ Μπύχνερ και ο Άγγλος Κάρολος Ντίκενς στα δύο αυτά έργα τους γίνονται ιστοριογράφοι. Ο Μπύχνερ γράφει: «Ο ποιητής δεν είναι τίποτε άλλο από έναν ιστορικό, αλλά στέκεται πάνω από τον τελευταίο, γιατί δημιουργεί ιστορία για δεύτερη φορά. Αντί να μας τη διηγείται στεγνά, μας μεταφέρει στη ζωή της εποχής. Μας δίνει χαρακτήρες αντί για χαρακτηριστικά και πραγματικούς ανθρώπους αντί για περιγραφές».

Χρησιμοποιούν και οι δύο ως αφόρμηση και ως πηγή τους ιστορικά βιβλία. Ο Μπύχνερ το βιβλίο: «Η ιστορία της Γαλλικής Επανάστασης» του Their και ο Ντίκενς το βιβλίο: «The French Revolution» του Thomas Carlyle.

Ο Μπύχνερ και ο Ντίκενς λοιπόν επιλέγουν να μιλήσουν για τη Γαλλική Επανάσταση.Γεννιούνται όμως κάποια ερωτήματα: γιατί επέλεξαν ως θέμα τους την σημαντικότερη πολιτική και κοινωνική επανάσταση του 18ου αιώνα; Γιατί απ’ όλες τις περιόδους της επανάστασης αυτής επέλεξαν την τριετία 1790-1793 κατά την διάρκεια της οποίας κυριαρχούσε η τρομοκρατία,η διαμάχη για την εξουσία και ο απαγχονισμός , χιλιάδων ανθρώπων στη γκιλοτίνα; Ποιο είναι, τέλος, το μήνυμα που θέλησαν να περάσουν;
Η υπόθεση του θεατρικού έργου «Ο θάνατος του Δαντόν» είναι η αποτυχία της Γαλλικής Επανάστασης που δίνεται μέσα από την ιδεολογική αναμέτρηση των πρωτεργατών της, Δαντόν και Ροβεσπιέρου. Ο μεν Δαντόν αποποιείται τη θέση που είχε εκφράσει στην αρχή της επανάστασης, παρουσιάζεται μετανοημένος μετά το αιματοκύλισμα των «Σεπτεμβριανών», διαφωνεί με τις συνεχιζόμενες και αναίτιες «πολιτικές» δολοφονίες, υιοθετεί μια πιο διαλλακτική θέση και απαιτεί «να κάνουμε οικονομία στο ανθρώπινο αίμα». Θεωρεί τον εαυτό του σωτήρα της επανάστασης (συμμετείχε στον νικηφόρο πόλεμο εναντίον των εξωτερικών εχθρών της Γαλλίας) και αυτό τον κάνει να πιστεύει ότι είναι από τους μόνους που μπορούν να βοηθήσουν στην εδραίωσή της.

Ο δε Ροβεσπιέρος παρουσιάζεται αδιάλλακτος και πιστεύει ότι η «Επιτροπή Κοινής Σωτηρίας» που ίδρυσε πρέπει να συνεχίσει το έργο της, δηλ. να προχωράει ανεμπόδιστα στην εκκαθάριση των ύποπτων και «αντιεπαναστατικών» στοιχείων.

Στην κορύφωση του έργου ο μετανοημένος Δαντόν, ενώ προηγουμένως είχε έγκαιρα προειδοποιηθεί, αρνείται τη φυγή προκειμένου να σωθεί και προτιμά να οδηγηθεί σε μία παρωδία δίκης. Ξεσκεπάζει την αδικία που συντελείται, αλλά το τέλος του είναι προδιαγεγραμμένο, αφήνεται όμως να διαφανεί ότι το ίδιο μοιραίο τέλος περιμένει και τον Ροβεσπιέρο.

Ο Μπύχνερ παρουσιάζει δραματοποιημένα τη σύγκρουση μεταξύ των δύο πρωταίτιων σε μια κρίσιμη στιγμή της επανάστασης: ο γαλλικός λαός εξακολουθεί να πεινάει, δεν έχει κατακτήσει κανένα από τα δικαιώματα για τα οποία πολέμησε και παρουσιάζει μία ιδιαίτερα ευμετάβλητη συμπεριφορά.
Ακολουθεί κάθε φορά και διαφορετικό ηγέτη και με την ίδια ευκολία προχωρά στον απαγχονισμό αυτών που λίγο πιο πριν τους είχε υποδεχτεί ως σωτήρες.
Ο συγγραφέας χωρίς να παίρνει ανοιχτά θέση για το ποιος από τους δύο «άξιζε» να ηγηθεί της επανάστασης, καθώς θεωρεί ότι είναι δύο πρόσωπα των οποίων τα κίνητρά τους είναι μελανά, (αίτημα άλλωστε κάθε ιστορικού είναι να διατηρεί μια αντικειμενική σκοπιά και να μην προχωρά στη διατύπωση υποκειμενικών κρίσεων) φαίνεται όμως ότι η συμπάθειά του κλίνει προς τον Δαντόν.


Υ.Γ. Ωραία επανάσταση ρε σεις.Χιλιάδες οι νεκροί και μέσα σε αυτούς και οι ίδιοι οι ηγέτες αυτής.Να τα βράσω τα δικαιώματα που κερδίθηκαν μπροστά σε τέτοια διστυχία και αίμα που έσπειρε.
_________________
Η φωνή της αληθινής ομορφιάς ηχεί πολύ σιγά και διεισδύει μόνο στα πιο ευαίσθητα αφτιά.

Νίτσε Φρίντριχ
(1844 - 1900)


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την Toni στις Τετ Μάϊ 18, 2005 7:44 am, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 12, 2005 2:12 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εσύ γνωρίζεις κάποια επανάσταση που δεν ήταν αιματηρή; Και όταν λέμε επανάσταση χρησιμοποιούμε την κυριολεκτική έννοια του όρου και όχι τη μεταφορική πχ Επανάσταση στην τεχνολογία.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 12, 2005 4:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Γαλλική επανάσταση Απάντηση με Συμπερίληψη

Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ φιλε μου, εχει να κανει με την ΑΝΑΤΡΟΠΗ μιας προηγουμενης καταστασης. Φερνει το "καινουργιο" καθε φορα που το παλαιο δεν θελει να παραδωσει. Ο πολεμος ετσι γινεται αναποφευκτος με ολα τα συνεπακολουθα του. ΜΕ ΟΛΑ ΟΣΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ (αφορα ολους και ολα τα θεματα της ζωης , της κοινωνιας , της εξελιξης)
ενα ειναι γεγονος. Προαγει με γρηγορους ρυθμους τη γνωση , την τεχνολογια, τις εφαρμογες που σε περιοδο ΕΙΡΗΝΗΣ θα χρειαζοντουσαν 5πλασια χρονια. Αυτη η παρατηρηση δεν παει να πει πως ειμαι και ΠΟΛΕΜΟΦΙΛΟΣ ΑΙΜΟΣΤΑΓΗΣ.... Καθε αλλο μαλιστα.
Καταλαβε επιτελους κατι φιλε μου....Η ζωη η δικη σου ειναι αμεσα συνδεδεμενη με τον θανατο χιλιαδων ανυποψιαστων ζωντανων, που σε ταιζουν καθημερινα, αλλα δεν εχεις καμια ενοχη γι' αυτο το γεγονος.
Στην συνειδηση - αντιληψη σου ολα αυτα τα ζωντανα, ειναι θεοθεν προορισμενα να πεθαινουν για να ζεις εσυ...Αν ομως σε φαει καμια μερα το λιονταρι τοτε εισαι προορισμενος, "θεοθεν και παλι" να πεθανεις προκειμενου να ζησει αυτο..
Θελεις πολυ δουλεια για να ωριμασεις φιλε μου. Συνεχισε την προσπαθεια σου παντως και καθημερινα αν δεν προττασεις στειρο εγωισμο θα μαθεις πολλα......
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
afham
Διαχειριστής


Εγγραφή: 02 Φεβ 2003
Δημοσιεύσεις: 1894
Τόπος: Φωτονερόπετρα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 12, 2005 4:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

με αυτό το κουμπί quote συνεννοημένοι είστε; Laughing
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
iason
Πρύτανης


Εγγραφή: 01 Ιούν 2003
Δημοσιεύσεις: 4108
Τόπος: (Γ)Ελλάς

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 12, 2005 4:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Από τη στιγμή που μια αλήθεια θα αποκαλυφθεί μέχρι να επικρατήσει, μεσολαβεί ένα χάος γεμάτο πτώματα.
-Πολύβιος Δημητρακόπουλος
_________________
-Κάθε λόγος μπορεί να έχει αντίλογο. Κάθε αντίλογος πρέπει να έχει λόγο.
-Εγέμισεν ο ουρανός πετούμενους γαϊδάρους.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 12, 2005 5:45 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Τονι, θα επιστρέψω στο κείμενό σου το οποίο είναι υπερσημαντικό και στην λατρεία μου προς τον αδελφό του Γεωργίου Μπύχνερ, προς τον εξαίρετο Λουδοβίκο Μπύχνερ!!!
_________________
Πόσο Μηδαμινοί κι Ασήμαντοι μοιάζουν οι Πόνοι κ 'οι Αγώνες μας,
όταν θωρείς τη Γη απ' το Διάστημα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 12, 2005 9:34 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Γαλλική επανάσταση Απάντηση με Συμπερίληψη

maxim_97 έγραψε:
Ο πολεμος ετσι γινεται αναποφευκτος με ολα τα συνεπακολουθα του.


Ιδού πραγματικός Ανθρωπισμός. Πολλές φορές χρησιμοποιούν τον Ανθρωπισμό για να δουν τους ανθρώπους ως μέσα!

Αν κάποιος θέλει να είναι Ανθρωπιστής, δεν μπορεί παρά να βλέπει όλα τα άτομα σαν ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΑ και όχι σαν αντικείμενα. Τότε ο κόσμος είναι "Ένα και Πολλά". Δεν είμαι μόνο Εγώ, αλλά και ο άλλος είναι επίσης Εγώ, ασχέτως που προβάλλει προς τη συνείδησή μου ως αντικείμενο. Είμαι εγώ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ προς αυτόν. Ας θυμηθούμε τον Σαρτρ με το "οι άλλοι είναι η κόλαση", όπου εγώ γίνομαι αντικείμενο!

Από την αναγνώριση των άλλων ως εσωτερικών υποκειμένων απορρέει ο πανανθρώπινος "χρυσός κανόνας".

Όλοι οι άνθρωποι είναι ΑΥΤΑΞΙΕΣ.

Ο πόλεμος ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΟΣ. Ο ΜΕΓΑΣ ΙΝΔΟΣ ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ απελευθέρωσε τη χώρα του ΔΙΧΩς ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΙ ΟΠΛΑ!

Παράθεση:
Προαγει (εννοεί "ο πόλεμος")με γρηγορους ρυθμους τη γνωση , την τεχνολογια, τις εφαρμογες που σε περιοδο ΕΙΡΗΝΗΣ θα χρειαζοντουσαν 5πλασια χρονια.


Ο σκοπός για τα μέσα! Πραγματικός Ανθρωπισμός! Το πρόβλημα είναι οτι κάποιοι τον χρησιμοποιούν γενικά και αόριστα, για το κοινό καλό! προβάλλοντάς τον ως "αναπόφευκτο".

Και σαν κερασάκι στην τούρτα ακολουθεί:

Παράθεση:
...δεν παει να πει πως ειμαι και ΠΟΛΕΜΟΦΙΛΟΣ ΑΙΜΟΣΤΑΓΗΣ.... Καθε αλλο μαλιστα.


Παράθεση:
Η ζωη η δικη σου ειναι αμεσα συνδεδεμενη με τον θανατο χιλιαδων ανυποψιαστων ζωντανων, που σε ταιζουν καθημερινα, αλλα δεν εχεις καμια ενοχη γι' αυτο το γεγονος.
Στην συνειδηση - αντιληψη σου ολα αυτα τα ζωντανα, ειναι θεοθεν προορισμενα να πεθαινουν για να ζεις εσυ...Αν ομως σε φαει καμια μερα το λιονταρι τοτε εισαι προορισμενος, "θεοθεν και παλι" να πεθανεις προκειμενου να ζησει αυτο..


Γι' αυτό ο Γκάντι έστρεφε το λαό προς την Αυτάρκεια.

Παράθεση:
Θελεις πολυ δουλεια για να ωριμασεις φιλε μου. Συνεχισε την προσπαθεια σου παντως και καθημερινα αν δεν προττασεις στειρο εγωισμο θα μαθεις πολλα.....


Για να είναι Ανθρωπιστής δεν θέλει πολλή δουλειά!
_________________
Πόσο Μηδαμινοί κι Ασήμαντοι μοιάζουν οι Πόνοι κ 'οι Αγώνες μας,
όταν θωρείς τη Γη απ' το Διάστημα!


Έχει επεξεργασθεί απο τον/την vv στις Πεμ Μάϊ 12, 2005 9:41 pm, επεξεργάσθηκε 1 φορά συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 12, 2005 9:37 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Για τον Μεγάλο Μαχάτμα Γκάντι πρέπει να ανοίξουμε μία θεματική.

Για τον επαναστάτη της μη βίας!

Ο Γκάντι, σε κάθε εποχή, και κυρίως στη σημερινή, θα αποτελεί το πρότυπο ανθρώπου του πολιτισμού Wink και παιδείας! Ένα διαχρονικό σύμβολο!
_________________
Πόσο Μηδαμινοί κι Ασήμαντοι μοιάζουν οι Πόνοι κ 'οι Αγώνες μας,
όταν θωρείς τη Γη απ' το Διάστημα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
vv
Πρύτανης


Εγγραφή: 11 Ιαν 2004
Δημοσιεύσεις: 700

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 12, 2005 9:49 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

afham έγραψε:
Εσύ γνωρίζεις κάποια επανάσταση που δεν ήταν αιματηρή;


Την του Μαχάτμα Γκάντι! Και μην πείτε δεν ήταν και κοινωνική!

Η Γκαντιανή επανάσταση ενέχει μέσα της ετερόκλητα είδη επαναστάσεων ή, καλύτερα, σκοπών επαναστατικών: εθνικοαπελευθερωτικών, κατά συνέπεια και κοινωνικών κτλ.

Με την τεχνική της μη βίας!

Τι έχουν να πουν οι θερμοκέφαλοι πολεμολάγνοι (είτε απ' τη μια είτε απ' την άλλη κατεύθυνση, που είδαμε που οδήγησαν τα λυτρωτικά τους κοινωνικά συστήματα και βλέψεις- Επαναλαμβάνω, και απ' τη μια και απ' την άλλη κατεύθυνση) Question

Ο Μαχάτμα Γκάντι είναι ο άνθρωπος του πολιτισμού!
_________________
Πόσο Μηδαμινοί κι Ασήμαντοι μοιάζουν οι Πόνοι κ 'οι Αγώνες μας,
όταν θωρείς τη Γη απ' το Διάστημα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Toni
Πρύτανης


Εγγραφή: 09 Μάϊ 2005
Δημοσιεύσεις: 172

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 13, 2005 7:09 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

αιματηρές επαναστάσεις όχι δεν υπήρξε καμία αλλά το να σκοτώνει τους ίδιους τους επαναστάτες και μάλιστα τους ηγέτες αυτής, ο ίδιος ο λαός δεν νομίζω να έχει εμφανιστεί πολλές φορές στην ιστορία(μπορει να κάνω και λάθος).Στην επανάσταση του '21 (τέλειως διαφορετική) σκοτώθηκαν ηγέτες με την διαφορά ότι αυτό το έπραξαν οι πολιτικοί.
_________________
Η φωνή της αληθινής ομορφιάς ηχεί πολύ σιγά και διεισδύει μόνο στα πιο ευαίσθητα αφτιά.

Νίτσε Φρίντριχ
(1844 - 1900)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
maxim_97
Πρύτανης


Εγγραφή: 08 Ιαν 2005
Δημοσιεύσεις: 2769
Τόπος: ΑΘΗΝΑ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 16, 2005 9:50 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Γαλλική επανάσταση Απάντηση με Συμπερίληψη

Η εννοια που δινουμε αναφερομενοι στο ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟ αφορα κυριως την οποια πολιτιστικη του θεση δημιουργησε κοινωνικα και συγκριτικα παντα με τον υπολοιπο ζωικο κοσμο. Τους νομους και κανονες λειτουργιας της κοινωνικης ομαδας δηλαδη, που περιοριζαν τις εμφυτες και επικτητες θελησεις του.
Ο ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ επισης, εχει να κανει με τον συναισθηματικο παραγοντα του ανθρωπου που τον θελει ΑΝΩΤΕΡΟ ΟΝ ολων των αλλων.
Η ΜΗ ΩΡΑΙΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΟΜΩΣ, περι ανθρωπισμου, πολιτισμου κλπ, - που μας κολακευει σιγουρα - βρισκεται απο παντα και παντου στο γεγονος οτι λειτουργουμε απ' τη φυση μας, απειρως με μεγαλυτερη αγριοτητα - βαρβαροτητα προς τους αλλους, απ' οτι το οποιοδηποτε αλλο ζωντανο.
Αν αυτο το γεγονος μας πληγωνει ως "πολιτισμενα" οντα οταν δεν θελουμε να βλεπουμε την ΑΛΗΘΕΙΑ των πραγματων μεσα απ' την καθημερινοτητα της ζωης μας, τοτε εθελοτυφλουμε...
_________________
Επίκουρος:
Ο θάνατος δεν υπάρχει ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους πεθαμένους – εφόσον για τους πρώτους δεν υπάρχει, ενώ οι άλλοι δεν υπάρχουν πια".
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα AIM διεύθυνση
Ouliathis
Πρύτανης


Εγγραφή: 04 Οκτ 2003
Δημοσιεύσεις: 3832
Τόπος: Κύπρος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Μάϊ 17, 2005 8:54 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με Συμπερίληψη

Εγώ από την άλλη ξέρω ένα αρχαίο κινέζικο ρητό που λέει το εξής. Μερικοί βλέπουν στον κόσμο την καλοσύνη. Μήπως δεν υπάρχει και η κακία; Μερικοί βλέπουν στον κόσμο την κακία. Μήπως δεν υπάρχει και η καλοσύνη; Δηλαδή συνυπάρχουν και τα δύο. Ο άνθρωπος συνεπώς είναι και τα δύο και καλά θα κάναμε να ψάχναμε γιατί είναι έτσι. Είναι μήπως ψέμα πως όταν του θίγουν του ανθρώπου μία βεβαιότητα τότε γίνεται ποιο άγριος από ποτέ; Και πώς να μην γίνεται αφού ξέρει πως έχει «δίκιο». Μπορεί μάλιστα να το αποκαλεί και επιστήμη αυτό ποιος τον εμποδίζει; Μάλλον η σχετικότητά της αλλά αυτήν ποιος την υπολογίζει. Σχετικότητα δεν σημαίνει λάθος βέβαια και πώς να είναι λάθος κάτι που λειτουργεί. Και εφόσον λειτουργεί αποτελεί μέρος αλλά όχι απαραίτητα το όλον. Και το τελευταίο μόνο σαν μηχανή δεν μπορεί να ιδωθεί. Έως και ο Νίτσε το παραδέχεται αυτό. Να τι είπε γιατί έχει ιδιαίτερη σημασία ότι το είπε αυτός εδώ.
« Η επιστημονική πρόληψη. Το ότι έχει αξία μονάχα μία ερμηνεία του κόσμου που δίνει δίκιο σε σας, μία ερμηνεία που σας επιτρέπει να γυρεύεται και να συνεχίζετε να δουλεύετε με τον επιστημονικό όπως ονομάζετε εσείς τρόπο (ενώ θέλετε να πείτε μηχανικό δεν είναι έτσι; ), το ότι έχει αξία μόνο μία ερμηνεία του κόσμου που δεν επιτρέπει άλλο παρά να λογαριάζεις, να υπολογίζεις, να ζυγιάζεις, να βλέπεις και να αγγίζεις, είναι βλακεία και αφέλεια, αν δεν είναι παράνοια ή ηλιθιότητα. Μα δεν είναι αντίθετα πιθανό πως το πρώτο και ίσως το μόνο πράγμα της ζωής που μπορεί να φτάσει κανείς, είναι ότι το ποιο επιφανειακό, το ποιο εξωτερικό, το ποιο επιφατικό έχει; Μονάχα την επιδερμίδα της; Μια «επιστημονική» λοιπόν ερμηνεία του κόσμου όπως την εννοείτε εσείς κύριοι θα μπορούσε να είναι μια από τις ποιο ανόητες και από τις ποιο βλακώδεις που θα μπορούσαν να υπάρξουν» Ούτε ο Εμπεδοκλής να ήτανε εδώ ο Νίτσε!!!! Και μάλιστα συνεχίζει ποιο ακάθεκτος
«Αυτό σας το λέω στο αυτί σας, στην συνείδησή σας, μηχανικοί της εποχής μας που τόσο πρόθυμα ανακατεύεστε με τους φιλοσόφους και που φαντάζεστε πως η μηχανική σας είναι η επιστήμη των πρώτων και έσχατων νόμων, και πως κάθε ύπαρξη πρέπει να βασίζεται σε αυτήν σαν νάναι αναγκαίο θεμέλιο.»
Ότι δεν είναι μηχανικό τι μπορεί να είναι; Μόνο το ζωντανό μένει. Και το τελευταίο το ψιθυρίζει στο αυτί.
_________________
Αυτο που εσείς αποκαλείτε ζωή εγώ το αποκαλώ θάνατο, κι αυτό που εσείς αποκαλείτε θάνατο, εγώ το αποκαλώ ζωή.
Εμπεδοκλής
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.filosofia.gr Αρχική σελίδα -> Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης





Μηχανισμός forum: PHPBB

© filosofia.gr - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του.

Υλοποίηση, Φιλοξενία: Hyper Center