Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας |
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
Iosif Iakovatos Πρύτανης
Εγγραφή: 14 Αύγ 2007 Δημοσιεύσεις: 216 Τόπος: Lefkada
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Φεβ 23, 2010 7:11 pm Θέμα δημοσίευσης: Το εκπαιδευτικό σύστημα καταστρέφει τα παιδιά και τη νεολαία |
|
|
Μήπως πρέπει να ξανασκεφτούμε τις θεμελιώδεις αρχές στις οποίες εκπαιδεύουμε τα παιδιά μας; Μήπως τα σχολεία, από παλιά, σκοτώνουν τη δημιουργικότητα των παιδιών; Μήπως οι γονείς έχουν γίνει σήμερα συνεργοί στο έγκλημα; Τί πραγματικά θέλουμε για τα παιδιά; Μήπως τα παιδιά έχουν τεράστια ταλέντα και εμείς απλά τα καταπιέζουμε;
Ένα μικρό κορίτσι που παρακολουθούσε ένα μάθημα ζωγραφικής καθόταν πάντα στο τέλος της αίθουσας και σπάνια πρόσεχε το μάθημα. Κάποια μέρα λοιπόν το κορίτσι άρχισε να προσέχει. Η δασκάλα ήταν ενθουσιασμένη με το κορίτσι και το ρώτησε: «Τι ζωγραφίζεις;» αυτό απάντησε: «Ζωγραφίζω μια εικόνα του Θεού» Η δασκάλα απάντησε: «Μα κανείς δεν γνωρίζει πως είναι ο Θεός» τότε το κορίτσι απάντησε: « Σε λίγο θα γνωρίζουν».
Τα παιδία δεν φοβούνται να κάνουν λάθος. Aν δεν είσαι έτοιμος να κάνεις λάθος μάλλον δεν θα καταφέρεις τίποτα αυθεντικό. Τα παιδιά θα προσπαθήσουν ακόμα και αν δεν γνωρίζουν κάτι, θα κάνουν μια προσπάθεια. Εμείς όμως στιγματίζουμε τα λάθη. Και μάλιστα διευθύνουμε και κατευθύνουμε τα εθνικά συστήματα παιδείας με τρόπο όπου τα λάθη είναι το χειρότερο που μπορείς να κάνεις. Το αποτέλεσμα είναι ότι εκπαιδεύουμε ανθρώπους κάνοντας τους να ξεχνούν τις δημιουργικές τους ικανότητες.
Ο Πικάσο κάποτε είπε: «Όλα τα παιδιά γεννιούνται καλλιτέχνες». Το πρόβλημα είναι να παραμείνουν καλλιτέχνες καθώς μεγαλώνουν.
Κάθε εκπαιδευτικό σύστημα στον κόσμο έχει την ίδια σειρά ταξινόμησης των θεμάτων. Όλα τα συστήματα! Δεν έχει σημασία που πας. Σκέφτεσαι ότι θα μπορούσε να είναι διαφορετικά αλλά δεν είναι! Στην κορυφή είναι τα μαθηματικά και οι γλώσσες, μετά είναι μαθήματα σχετικά με τη μελέτη της ανθρωπότητας και τέλος οι τέχνες. Δεν υπάρχει ούτε ένα εκπαιδευτικό σύστημα στον πλανήτη που να διδάσκει χορό στα παιδιά , με κάθε τρόπο όμως τους διδάσκουμε μαθηματικά. Γιατί;
Νομίζω ότι θα καταλήξουμε στο ότι ο σκοπός της δημόσιας εκπαίδευσης σε όλο τον κόσμο είναι να παράγει καθηγητές πανεπιστημίου. Και έτσι είναι! Υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να φτάσουν την κορυφή…
Συμπαθώ τους καθηγητές πανεπιστημίου, αλλά δεν θα έπρεπε να τους θεωρούμε το ανώτατο ανθρώπινο επίτευγμα. Βλέπουν το σώμα τους και το θεωρούν σαν ένα μέσω μεταφοράς για τα κεφάλια τους…
Στα επόμενα 30 χρόνια σύμφωνα με την UNESCO, σε όλο τον κόσμο θα υπάρχουν πολλοί περισσότεροι πτυχιούχοι μέσω της εκπαίδευσης απ’ ότι στην αρχή της ιστορίας.
Ξαφνικά θα ανακαλύψουμε πως τα πτυχία δεν θα έχουν καμία αξία. Δεν είναι αλήθεια; Όταν ήμουν μαθητής, εάν ήσουν κάτοχος πτυχίου είχες δουλειά. Εάν δεν είχες δουλειά ήταν επειδή εσύ δεν το ήθελες. Σήμερα παιδία με πολλά πτυχία συχνά καταλήγουν σπίτι τους να παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια. Διότι για να βρεις σήμερα δουλειά χρειάζεσαι Master ενώ παλιότερα χρειαζόσουν απλά Bachelor, αν και τώρα τελευταία σου ζητούν και Doctora!!! Είναι μια πρόοδος του ακαδημαϊκού πληθωρισμού η οποία δείχνει ότι όλο το κατασκεύασμα της εκπαίδευσης σείεται συθέμελα… _________________ Volentem ducunt fata, nolentem trahunt.
http://www.esperida.wordpress.com |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Thinker Επιστημονικός Συνεργάτης
Εγγραφή: 28 Μάρ 2010 Δημοσιεύσεις: 22
|
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Απρ 18, 2010 10:32 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Πολύ ωραία τα είπες, Iosif Iakovatos. Πώς μπορούμε να αντιδράσουμε σε όλα αυτά; Τί θα μπορούσαν να κάνουν οι γονείς για να μην είναι συνεργοί στο έγκλημα; Να προτρέπουν τα παιδιά τους (μέχρι το λύκειο που δε μετράνε οι βαθμοί) να διαβάζουν τόσο τα σχολικά μαθήματα ώστε να βγάζουν ίσα ίσα την τάξη και στο χρόνο που μένει να τα εκπαιδεύουν διαφορετικά; |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
NGeo Νεοφώτιστος
Εγγραφή: 25 Ιαν 2011 Δημοσιεύσεις: 2
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Bugman Πρύτανης
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2003 Δημοσιεύσεις: 13585 Τόπος: Καλλιθέα
|
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 25, 2011 2:22 am Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Την σημερινή εποχή αυτό που μετράει περισσότερο στο ζήτημα της εργασίας είναι η επαγγελματική πιστοποίηση. Το ζήτημα δεν είναι εύκολο να το αντιληφθεί κανείς, αν σκεφθεί ότι η Ε.Ε. παίζει έναν ρόλο στη πιστοποίηση. Ποιος πιστοποιεί και τι πιστοποιεί, για που και πόσο έχει ισχύ η πιστοποίηση, πώς χάνει κανείς την πιστοποίηση.
Μέχρι σήμερα οι πιστοποιήσεις στόχευαν στα εργαλεία και τις υπηρεσίες. Έτσι με αυτές τις πιστοποιήσεις καλύπτονταν το προϊόν. Οι χειριστές, οι εργάτες και οι μηχανικοί δεν καλύπτονται από πιστοποιήσεις σε σχέση με το προϊόν αλλά ανάλογα το μέρος της παραγωγής που κάλυπταν...μπορούσαν να είναι ανειδίκευτοι, τεχνίτες, υπεύθυνοι. Οι τεχνίτες έχουν μια πιστοποίηση που λαμβάνουν ύστερα από εξετάσεις. Οι ανειδίκευτοι δεν έχουν καμία πιστοποίηση. Οι υπεύθυνοι δεν έχουν και αυτοί πιστοποίηση αλλά συνήθως έχουν πτυχία ή διπλώματα. Η πιστοποίηση έμμεσα δίνεται από την υπευθυνότητα. Δεν φαίνεται λογικό, αλλά στην πράξη ο υπεύθυνος έχει επιλεχθεί βάσει των δυνατοτήτων του. Έτσι η απόδοση υπευθυνότητας είναι έμμεσα μια πιστοποίηση.
Πώς θα αλλάξει το τοπίο...και τα πτυχία θα χάσουν την αξία τους; Όταν αναλάβουν ειδικές επιχειρήσεις να πιστοποιούν εργαζόμενους άλλων επιχειρήσεων, τότε όχι μόνο θα ελέγχουν αλλά θα παρέχουν και εκείνες και μόνο τις απαραίτητες γνώσεις που θα απαιτούν οι θέσεις τους. Τότε λοιπόν ο νέος θα έχει να διαλέξει...να πάει στο πανεπιστήμιο ή να πάει στο φορέα πιστοποίησης; Αλλά μπορεί να γίνει και αλλιώς...ο ανειδίκευτος με προτροπή της εταιρείας του παρακολουθεί μια συγκεκριμένη πιστοποίηση για να προωθηθεί σε νέο πόστο. Σ' αυτή τη τελευταία ιδέα, η πιστοποίηση συνδέεται τόσο με το φορέα που την παρέχει ώστε η όποια φυγή του εργαζόμενου να μην τον συνοδεύει και η πιστοποίησή του. Αυτή η συγκέντρωση γνώσης σε ειδικά μαθήματα είναι το αντίθετο ενός πτυχίου, όπου τα πολλά μαθήματα κάνουν τον πτυχιούχο να γνωρίζει περισσότερο πλατιά τα πράγματα, άρα να αλλάζει θέσεις χωρίς πιστοποίηση. Αν χρειαστεί κανείς να αλλάξει πέντε φορές εργασία τότε ένα πτυχίο δεν βοηθάει. Αντίθετα βοηθούν οι πιστοποιήσεις! Να γιατί λέμε ότι έρχεται η φούσκα των πτυχίων. _________________ Σκορπίστε γνώση, μαζέψτε χαρά!
Η γνώση δεν μπορεί να πουληθεί: Γιατί ενώ κάθε εμπόρευμα μπορεί να επιστραφεί, η γνώση δεν μπορεί να επιστραφεί! |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Αριστεύων Πρύτανης
Εγγραφή: 17 Σεπ 2010 Δημοσιεύσεις: 686 Τόπος: Αλλού
|
Δημοσιεύθηκε: Πεμ Φεβ 17, 2011 12:20 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
Το διανοητικό επίπεδο τού Ελληνα τη σημερον ημέρα είναι πάρα πολύ χαμηλό
Και η εκπαίδευση του είναι πάρα πολύ χαμηλή επίσης.
Ο Ελληνας είναι ένα είδος γύφτου που ζεί με δανεικά και εί δυνατόν αγύριστα.
Οποιοσδήποτε άνθρωπος εφαρμόζει ιδέες όπως πανεπιστημιακά ασυλα είναι τελείως ηλίθιος
Ετσι και οι Ελληνες είναι ηλίθιοι. Είναι ο ηλιθιότερος λαός της Ευρώπης και το παίζει και διανοουμενος συν τοις άλλοις
ξελιγωμένοι γύφτοι με ελεύθερη διακίνηση ιδεών είναι οι Ελληνες
....και το νταούλι τους βαράνε _________________ Ολοι έχουν ένα χορό κι ένα τραγούδι |
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|